Jabuk
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
GPS signal na letalu
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 05.03.2008
Prispevkov: 787
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #1   Objavljeno 19.08.2009 17:41:58
GPS signal na letalu
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Saj ne vem, če sem temo uvrstil v pravo rubriko, ker dejansko ne gre za težavo, temveč me bolj firbec matra.
Skratka, že večkrat sem v letalu zamanj poskusil uloviti GPS signal. Poskusil sem tako na tleh, preden smo vzleteli, kot tudi v zraku. Ne pomaga niti, če ga nekaj minut držiš čisto na oknu.

Ob zadnjem pristanku na nekem grškem letališču, pa sem opazil, da GPS signala ni bilo niti ko sem hodil iz letala (na pisti) proti vhodu letališča. Ko smo pristali na Brniku pa sem ob pristajanju ulovil najprej omrežje Mobitel, preko katerega mi je na Google Maps že pokazalo širok radij, da smo nekje nad Domžalami, no ko je letalo parkiralo in se ustavilo, sem pa tisti trenutek dobil tudi GPS signal.

Ali je možno, da imajo v letalih in na letališčih namenske motilce signala, katere imajo ponekod povsod vklopljene, spet drugje pa jih vklapljajo/izklapljajo?
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 02.08.2008
Prispevkov: 352
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #2   Objavljeno 19.08.2009 18:15:38
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Glede na to da avioni uporabljajo GPS tako med letom kot med taxi-janjem je odgovor NE.

A to pomeni da ne upoštevaš navodil osebja?
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 04.09.2008
Prispevkov: 183
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #3   Objavljeno 19.08.2009 19:24:31
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Definitivno ni nobenih motilcev signala nikjer na letaliscu. Na brniku, grazu... lahko povem iz lastnih izkusenj, drugod pa bi mi tud blo hudo skregano z logiko da bi to uporabljali v blizini letal. GPS ni primarno navigacijsko sredstvo v letalstvu, za to še vedno uporabljajo navigacijski oddajniki na tleh, gps je samo sekundarni.
Se pa signal enako sprejema in je pokazan na instrumentih, kateri se prizgejo ze pred zagonom motorjev, se pravi ko je letalo se pred gate-om. Ce bi bil motilec nekje na letaliscu se zadeva nebi mogla zanesljivo zagnat na tleh.
Pri taxiranju se gps uporablja na večjih letališčih enako kot backup oz kot se en tool ki ti pregled nad voznimi potmi v nekem labirintu kot na primer frankfurt olajša. Seveda če je vgrajen (to je kr novost- uporablja se v evropi v zadnjih 3-5 letih). Primarna se je vedno karta letalisca.

Brez skrbi, ce bos imel iphona prizganega nebo spredaj zacelo vse rdece utripat pa tulit. Na potovalni visini itaq nimas signala Rolling Eyes

Moral bi pa bit gps signal.

Preverjeno rocni garmin (gpsmap 296-letalska razlicica ) deluje.
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 05.02.2009
Prispevkov: 169
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #4   Objavljeno 19.08.2009 19:28:50
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
kaj rabiš gps, na letalu, sej maš velik ekran v sedežu pa lahko tudi tam spremljaš pot Smile, če te že filmi pa igrice pa muzika ne zanima Smile
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 04.09.2008
Prispevkov: 183
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #5   Objavljeno 19.08.2009 19:30:39
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
mel sn ga zravn pa se par procentov baterije je blo in me je firbec matral. ni me tolko zanimala pozicija kot hitrost, penjanje, visina....
kar to cudo tehnike prav lepo kaze..
Bil pa sem na easyjetu na poti iz stansteda v lj (garmin pa je bil kupljen v londonu
in sem komaj cakal da ga sprobam)
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 05.03.2008
Prispevkov: 787
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #6   Objavljeno 20.08.2009 01:08:38
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Hm, čudno to. Jaz sem poskusil že vsaj 3x na različnih letalih in prevoznikih, pa nisem uspel ujeti signala... ne na tleh, ne v zraku. Bi bilo npr. zanimivo pognati kakšnega RunKeeperja in si nato pogledati mapo poti, kjer smo leteli...

Tzuli: Saj osebje vedno poudarja, da morajo biti elektronske naprave popolnoma izključene med vzletom in pristankom. Preden vzletiš, pa potem ko si enkrat že v zraku, pa ni problematično... sploh se pa ne bojim, da bi jim z nekim iPhone-om inštrumente motil Smile
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 21.02.2008
Prispevkov: 2218
Kraj: Granger
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #7   Objavljeno 20.08.2009 08:32:42
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
foter je med potjo v egipt pozabil izklopti mobilca pa smo preživel.
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 04.02.2006
Prispevkov: 4758
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #8   Objavljeno 20.08.2009 09:04:44
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Js ne vidim razloga, zakaj GPRS ne bi delal na Airplane Mode. Treba Apple vprašat, ktera buča je to, da moraš met data vklopljen.
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 04.09.2008
Prispevkov: 183
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #9   Objavljeno 20.08.2009 09:24:25
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Zakaj so mobilni telefoni prepovedani na vecjih letalih?
Ce bi bili dejansko nevarni jih nebi pustili na letalo oz bi morali it izklopljeni v check in prtljago.
Se nekako strinjam s tem:
http://www.computerworld.com/s/article/9015839/Why_cell_phones_are_still_grounded
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 24.07.2007
Prispevkov: 2095
Kraj: Celje
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #10   Objavljeno 20.08.2009 09:45:00
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Mobilna omrežja na tleh pač niso zgrajena za takšno uporabo.
Vsaka bazna postaja lahko prenese XX uporabnikov hkrati. Zato so bazne postaje posejane tako na gosto ter so tako nizke.

Na takšnih višinah in s takšno hitrostjo lahko narediš v mobilnem omrežju celo zmedo. Mobilnik ima v vidnem polju na tisšče baznih postaj (na katero se naj priklopi?). Hkrati leti tako hitro da si ga bodo bazne postaje le s težavo podajale naprej. Ker je tako oddaljen mora oddajati močnejši signal, kar pomeni večjo porabo, višje sevanje ter večjo možnost, da se stepe s kakšnim drugim radijskim valovanjem na letalu.
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 05.02.2009
Prispevkov: 169
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #11   Objavljeno 20.08.2009 09:48:35
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
nekatere letalske družbe sploh ne dovolijo uporabe nobene elektronske naprave na letalu (DELTA), nekatere pa imajo celo WiFi (Virgin America).. Very Happy
Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 04.09.2008
Prispevkov: 183
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #12   Objavljeno 20.08.2009 10:05:13
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Koliko pa je ´´domet´´signala telefona. Ce je potovalna visina v evropi med 10 in 12.5 km visine, vlece sploh do tal?

Druga zgodba pa bi bla ce ob priletu in odletu iz letalisca mel cel jumbo vkljucene telefone:P 350+ uporabnikov ki z okrog 450 kmh menjava postaje:P 15 sekund za njim pa je ze naslednji:P
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 21.02.2008
Prispevkov: 2218
Kraj: Granger
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #13   Objavljeno 20.08.2009 12:31:05
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
zato pa bi mogli bit na vseh avijonih telefoni dovoljeni, pa gor bazne postaje in bi bil volk sit, koza pa cela Smile
Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 15.02.2009
Prispevkov: 770
Kraj: Ljubljana
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #14   Objavljeno 20.08.2009 13:35:29
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Nekatera letala in ladje pa oddajajo kar svoj GPRS, EDGE, UMTS, ki pa ima cenik s kar velikimi številkami.
Jabuk Jedi Master

Jabuk Jedi Master

Pridružen/a: 18.10.2007
Prispevkov: 27402
Kraj: Medvode
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #15   Objavljeno 20.08.2009 19:07:10
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
nejc_r je napisal/a:
Koliko pa je ´´domet´´signala telefona. Ce je potovalna visina v evropi med 10 in 12.5 km visine, vlece sploh do tal?

Druga zgodba pa bi bla ce ob priletu in odletu iz letalisca mel cel jumbo vkljucene telefone:P 350+ uporabnikov ki z okrog 450 kmh menjava postaje:P 15 sekund za njim pa je ze naslednji:P


DOmet sicer ni problem... ker celica pri recimo 900 MHz omrezju ima teoreticno domet nekje okoli 20 km... Bolj problem je, ker niso nastavljene, da bi oddajale v zrak... ampak bolj vodoravno ...

_________________
Lp
Thomas
________________________________________________


Jablanator

Jablanator

Pridružen/a: 04.09.2008
Prispevkov: 183
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #16   Objavljeno 20.08.2009 21:01:18
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
@jest: zanimivo, nisem vedel da imajo tako dolg domet. Sem nekako si predstavljal tam okrog 5-10 km. to pa tud pojasni zakaj nad bocem ali pa pohorjem dobivam sms-e tujih ponudnikov....
Jabuk Jedi Master

Jabuk Jedi Master

Pridružen/a: 18.10.2007
Prispevkov: 27402
Kraj: Medvode
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #17   Objavljeno 20.08.2009 21:14:09
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
900 MHz celica ima domet max. do 35 km ... vendar je to le teoreticno... v praksi pa se je domet tam nekje med 15 in 20 km ...

1800 MHz pa precej manj (polovico) ... zato je tudi 1800 MHz omrezje bolj primerno za pokrivanje gosto poseljenih podrocji ...

Stara analogna omrezja pa so imela oddajnike na nizjih frekvencah (450 MHz) s precej vecjim dometom, zato so bile antene postavljene precej bolj poredko za enako pokritost obmocja...

_________________
Lp
Thomas
________________________________________________


Stevie Jabuk

Stevie Jabuk

Pridružen/a: 06.09.2008
Prispevkov: 312
Kraj: Celje
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #18   Objavljeno 21.08.2009 11:28:35
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Zdravo..
Nekaj sem brskal po iTunes storu.. in našel tole: CoPilot- Flight Planning

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=286597694&mt=8

Lp
Jabuček

Jabuček

Pridružen/a: 04.02.2008
Prispevkov: 61
Ni navedeno

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #19   Objavljeno 21.08.2009 11:34:58
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
Fora je v tem, da se lahko ob prižganem telefonu na avijonu, v kokpitu lahko sprožijo alarmi za požar, in po predpisih je treba pristat na najbližjem letališču. Tko da prosim ob naslednjem poletu se držite navodil, še posebaj če letite s Adrijem CRJ-jem. Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Stevie Jobs

Stevie Jobs

Pridružen/a: 21.02.2008
Prispevkov: 2218
Kraj: Granger
Moški

Poglej uporabnikov profil
Prispevek: #20   Objavljeno 21.08.2009 11:38:03
Odgovori s citatom Dodaj uporabnika na seznam ignoriranih
macbookpro je napisal/a:
Fora je v tem, da se lahko ob prižganem telefonu na avijonu, v kokpitu lahko sprožijo alarmi za požar, in po predpisih je treba pristat na najbližjem letališču. Tko da prosim ob naslednjem poletu se držite navodil, še posebaj če letite s Adrijem CRJ-jem. Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation


ja ja, js sem letel ravno z tem in kot sem rekel, foter je mel v egipt pržgan telefon (pozabil) jaz pa nazaj v slovenijo (namerno) in lejte me. še vedno grem na luft in sem iz mesa in krvi.
nihče me nebo prepriču da lahko telefoni zakrivijo nesrečo. lej no, ta zadeva je velika 10x5 cm in ni šans da spravi dol ptico velikosti, nevem, 80x50m!
Ne moreš dodajati novih tem
Ne moreš odgovarjati na teme
Ne moreš urejati svojih prispevkov
Ne moreš brisati svojih prispevkov
Ne moreš glasovati v anketi
Pokaži sporočila:
Pojdi na:
Jabuk.si Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si Kontakt Kontakt   Domov Domov   Na vrh strani Na vrh strani