Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju
|
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 06.04.2014 |
Prispevkov: 1423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #41 Objavljeno 24.01.2019 20:05:19 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
macata je napisal/a: | Nummy, brez 20gb prostora na disku boš mel z OSX probleme. Oz. Presenečen boš, kakšne kozlarije zmore OSX.
Meni so zgineval meniji iz illustratorja. Kar naenkrat je bil zgoraj samo še File in Edit. Potem je zgubljal fokus na okna. Imel je fokus na okno od Illustratorja, meniji so bli pa od Photoshopa. A okno od photoshopa je blo zadaj. Komanda ni pa prijela niti za PS niti za AI.
IBM je včasih imel pravilo, da ko je disk prvič polen do polovice, je treba kupit novega. |
Malo sem pucal ročno, trenutno 12,8GB free. samo ne vem kaj še lahko varno pobrišem.
_________________ MacBook Pro M1 Max 64GB, 2TB 14.5
iPhone 15 Pro Max 256GB 17.5
iPad Pro gen3 256GB 17.4.1
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 20.02.2010 |
Prispevkov: 423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #42 Objavljeno 24.01.2019 20:41:49 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Odvisno kakšne programe uporabljaš.
Če razvijaš v Xcode, se da pridobiti ogromno prostora z izbrisom starih device supportov v ~/Library/Developer/Xcode/ podmape "iOS DeviceSupport", "watchOS DeviceSupport", "tvOS DeviceSupport" ter DerivedData. Tudi Products mapa lahko vsebuje veliko stvari če imaš "arhive" buildov.
Če razvijaš z Android lahko preveriš v v ~/.android/avd (emulatorji) ali ~/Library/Android/sdk/platforms (podpore za različne SDK API-je), te sicer bolj svetujem brisati znotraj Android Studia. Teh starih SDKjev se lahko precej nabere tekom časa, ki jih najbrž ne potrebuješ več.
Če uporabljaš Adobe Premiere se zna scratch disk mapa precej zafilati z začasnimi datotekami od starih projektov.
Marsikaj v ~/Library/Caches/ se da pobrisati (predvsem Chrome cache), seveda se bo s časom nazaj zgeneriralo.
Če uporabljaš/si uporabljal Time Machine, se v zadnjih verzijah delajo lokalni time machine backupi (mislim da od High Sierre naprej), to je najbolj značilno ko pobrišeš par GB velike datoteke in se ne sprosti prostor na disku). Te lokalne backupe se da resetirati/pobrisati ( link), zna jih resetirati tudi DaisyDisk (non-AppStore različica, licenco z AppStore se da migrirati). Te lokalni backupi se ne bodo delali samo, če imaš izklopljeno "back up automatically", oz. nimaš skonfiguriran Time Machine.
Včasih se je veliko nabralo raznih sistemskih crash symbolication logov, te se nabirajo v sistemski mapi /System/Library/Caches/com.apple.coresymbolicationd/data - da prideš do te datoteke moraš najbrž dandanes najprej terminalu dati full disk access, nato pa uporabiti še sudo. Po možnosti gre sprazniti datoteko samo z izklopom system integrity protection, nisem probaval že par let. Odsvetujem da se dotikaš te datoteke če se ne spoznaš na macOS in terminal. Ta datoteka je bila pogost vir izginotja prostora na disku, saj je datoteka lahko narasla tudi na 100 GB. Ponavadi za to nenavadno rastjo tiči kak drug problem, na primer driver ali aplikacija ki se konstantno sesuva.
Na koncu seveda ne pozabi izprazniti Trash 
|
 |
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 06.04.2014 |
Prispevkov: 1423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #43 Objavljeno 24.01.2019 21:16:04 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Imam samo an dataless local snapshot - no biggy.
Tisti cache file je 0 bytes pri meni, cel Cache folder nekje cca 10MB.
Bom probal še xcode popucat, ampak kaj veliko verjetno ne bom pobrisal, ker bi vseeno rad imel podporo za vsaj iPhone SE in naprej.
_________________ MacBook Pro M1 Max 64GB, 2TB 14.5
iPhone 15 Pro Max 256GB 17.5
iPad Pro gen3 256GB 17.4.1
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 20.02.2010 |
Prispevkov: 423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #44 Objavljeno 24.01.2019 21:31:34 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Pri Xcode se ti za vsak iOS upgrade (tudi najmanjši, npr. 12.1.3) naredi nova mapa, ki je velika približno 2 GB. Map s starimi različicami ne potrebuješ, lahko pa varno pobrišeš tudi zadnjo, saj se ti ponovno zgenerira ko naslednjič priključiš iPhone na Mac-a.
Primer pri meni:
~/Library/Developer/Xcode/iOS DeviceSupport$ du -hcs *
2.3G 12.1 (16B92)
2.3G 12.1.1 (16C50)
2.3G 12.1.2 (16C101)
2.3G 12.1.3 (16D39)
9.4G total
Podobno za watchOS, kjer so pa mape precej manjše:
~/Library/Developer/Xcode/watchOS DeviceSupport$ du -hcs *
299M Watch2,4 5.1.1 (16R600)
299M Watch2,4 5.1.2 (16S46)
598M total
|
 |
Stevie Jobs
Pridružen/a: 10.11.2008 |
Prispevkov: 9226 |
Kraj: LJ |
|
 |
|
Prispevek: #45 Objavljeno 24.01.2019 22:43:06 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Mail zna pobrat precej prostora.
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯
|
 |
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 13.08.2010 |
Prispevkov: 1478 |
|
|
 |
|
Prispevek: #46 Objavljeno 25.01.2019 02:49:14 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Fak keri dolgi posti kako pridt do prostora na disku. Sej nevem kva je poanta da se debatira o xcodu ce pa vsak mal bols "cleaner" zna pobrisat vse to in se marsikaj drugega od drugih programov in op. sistema. Da se pise o raznih poteh do device support , mas se build folderje, arhive , svasta, jao k da smo leta 99.
|
 |
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 06.04.2014 |
Prispevkov: 1423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #47 Objavljeno 25.01.2019 19:19:21 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
thxslo je napisal/a: | Fak keri dolgi posti kako pridt do prostora na disku. Sej nevem kva je poanta da se debatira o xcodu ce pa vsak mal bols "cleaner" zna pobrisat vse to in se marsikaj drugega od drugih programov in op. sistema. Da se pise o raznih poteh do device support , mas se build folderje, arhive , svasta, jao k da smo leta 99. |
In vsi ti "cleanerji" polni nesnage in malware-a ane? 
_________________ MacBook Pro M1 Max 64GB, 2TB 14.5
iPhone 15 Pro Max 256GB 17.5
iPad Pro gen3 256GB 17.4.1
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 20.02.2010 |
Prispevkov: 423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #48 Objavljeno 25.01.2019 20:00:22 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Če pa ni to, pa preveč zbriše (nekateri imajo celo privzeto označene vse kategorije datotek za izbris) potem pa ljudje stokajo, ker si sigurno niso naredili backupa.
|
 |
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 06.04.2014 |
Prispevkov: 1423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #49 Objavljeno 26.01.2019 10:54:42 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Tako je.
Ampak da se vrnemo na original idejo teh postov je vprašanje še vedno na mestu:
Kdo uporablja in ali eksterna grafična dela povsod, torej lahko nadomesti notranjo garfično če priklopim eksterno in potem na eksterno oba monitorja?
Rabim:
macOS: photoshop, illustrator, sketch, par iger na steamu (factorio, hearts of iron, stellaris, euro & american truck simulator, WoW, Diablo3
Bonus:
Windows:
ostale igre
_________________ MacBook Pro M1 Max 64GB, 2TB 14.5
iPhone 15 Pro Max 256GB 17.5
iPad Pro gen3 256GB 17.4.1
|
 |
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 06.04.2014 |
Prispevkov: 1423 |
|
|
 |
|
Prispevek: #50 Objavljeno 26.01.2019 11:31:03 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
frin je napisal/a: | Pri Xcode se ti za vsak iOS upgrade (tudi najmanjši, npr. 12.1.3) naredi nova mapa, ki je velika približno 2 GB. Map s starimi različicami ne potrebuješ, lahko pa varno pobrišeš tudi zadnjo, saj se ti ponovno zgenerira ko naslednjič priključiš iPhone na Mac-a.
Primer pri meni:
~/Library/Developer/Xcode/iOS DeviceSupport$ du -hcs *
2.3G 12.1 (16B92)
2.3G 12.1.1 (16C50)
2.3G 12.1.2 (16C101)
2.3G 12.1.3 (16D39)
9.4G total
Podobno za watchOS, kjer so pa mape precej manjše:
~/Library/Developer/Xcode/watchOS DeviceSupport$ du -hcs *
299M Watch2,4 5.1.1 (16R600)
299M Watch2,4 5.1.2 (16S46)
598M total |
uuuu ja, skoraj 20GB sem dobil nazaj, sem imel še od iOS 8.2 gor  Čudno da sistem ne briše sam tega oz. XCode.
_________________ MacBook Pro M1 Max 64GB, 2TB 14.5
iPhone 15 Pro Max 256GB 17.5
iPad Pro gen3 256GB 17.4.1
|
 |
Stevie Jobs
Pridružen/a: 10.11.2008 |
Prispevkov: 9226 |
Kraj: LJ |
|
 |
|
Prispevek: #51 Objavljeno 26.01.2019 12:56:31 Re: Eksterna grafična kartica v Thunderbolt ohišju |
|
Bertrand Serlet je odšel iz Appla 2011. Takrat so pisali, da pričakujejo max 5let da ne bo problemov z OSX. Po tem bo pa cirkus.
Dokler je on bdel nad razvojem, razvijalci tud copy/paste niso smel drugač narest, kot je on predpisal. Itak je pa 80% kode napisal kar sam.
Tko da bo cirkusa vedno več. Je vseeno koristno, če obstaja nekdo, ki ima pregled nad celim sistemom. Ni dovolj, da ti samo uporabniki iščejo napake.
Ampak te časi so mimo. Razvoj je ušel iz vajeti. Zdaj računamo na AI, da bo reševala te probleme. Ampak ne vem če čist zares.
Tko kot je pisalo za ZX81, da lahko upravlja pametno hišo. 
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯
|
 |