Ve morda kdo ali je tole stvarno napako v roku 24 mesecev možno uveljavljati tudi, če kupiš second hand telefon? Npr kupiš leto in pol staro napravo. Ali je zadeva omejena na prvotnega lastnika? Ali se ta pravica prenese na novega lastnika?
| Apple naprave in 2-letna garancija / stvarna napaka (EU) | |||||
Ve morda kdo ali je tole stvarno napako v roku 24 mesecev možno uveljavljati tudi, če kupiš second hand telefon? Npr kupiš leto in pol staro napravo. Ali je zadeva omejena na prvotnega lastnika? Ali se ta pravica prenese na novega lastnika?
|
|||||
Jamstvo je vezano na produkt, ne na osebo.
|
|||||
Stvarna napaka je edina prava opcija do šestih mesecev, ker do šestih mesecev je breme dokazovanja na prodajalcu. Torej praktično je neumno uveljavljati garancijo za "mlade" izdelke, ker s stvarno napako imaš zadevo rešeno v max. 8 dneh (nova naprava ali vrnjen denar)
Sicer je res da velja 2 leti, vendar če jo zavrnejo.. izvedenec in tožba, ni računice. Jo je pa še vedno smiselno vložiti, ker mora prodajalec PISNO odgovoriti na v 8 dneh. Če ne odgovori, se smatra da je napaka utemeljena |
|||||
Kaj si jih prijavil na TIRS ali kako? Pred kratkim sem imel en primer glede stvarne napake, ampak so rekli, da za "second hand" aparat to ne velja in bi zahtevek moral uveljavljati prvotni kupec. Čeprav je še bilo znotraj 24 mesecev od nakupa.
|
|||||
saj ni imena na racunu 😉
|
|||||
Dajmo neki razčistit. V prvem postu je govora o tem, da je človek uspel uveljavit 2-letno garancijo, ki jo predpisuje EU zakonodaja. Ker je ta nad slovensko, je treba tudi v Slo spoštovati 2 leti garancije.
A je šlo tukaj za stvarno napako, al je človeku uspelo dejansko uveljavit 2 leti garancije. Al je bil samo dost zagnan, in so mu ustregli, da sose ga znebili. _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Preberi si kaj sem ti zgoraj napisal, pa boš imel razčiščeno. |
|||||
Ni imena, ampak operater je videl, da je ta imei bil vezan na drugega naročnika in telefonsko. Hoteli so prvo vedeti na katero številko je bil vzet telefon. Zato je prišlo do komplikacije. Prvo sem si predstavljal, da je možnost uveljavljanja stvarne napake vezana na sam aparat, ampak očitno ni bilo tako. Težav pa nebi bilo, če bi bilo to okviru 12 mesečne Apple garancije. |
|||||
To vem, da imamo v SLO 1 letno garancijo in 2 letno jamstvo. Mene zanima, kaj je nf7 uveljavil. 2 letno jamstvo, ali kot trdi on, 2 letno EU garancijo. (poglej 1. stran teme) Po njegovem je 2 letna EU garancija nad SLO zakonodajo in se mora spoštovati tudi v Sloveniji. Njegovi argumenti so zelo prepričljivi. Če to drži, potem je to tektonski premik pri garancijah v SLO. Sem mu jaz tudi najprej napisal, da so mu priznali jamstvo, ker itak ni druge možnosti. Ampak zdaj nisem več tako zelo siguren v to. Zato bi rad razčistil. V Italiji vem, da je na Applove izdelke 2 leti garancije. Ne vem pa na kakšni osnovi. _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Glede na vse kar so napisali drugi, so meni odobrili stvarno napako, sam za to da so se me znebili. Ni pa šlo kot sem prvotno mislil za dvoletno garancijo, in kot je mislil moj inšpektor.
Tole z jamstvom in padcem bremena na kupca, 6 mesecev po nakupu je pa skregano z logiko. Ker je v tem času aparat še v garanciji je nesmiselno postavljat kupca v tak položaj (tale zadeva bi znala bit totalno v nasprotju z navodili direktive). |
|||||
E hvala. To mi ni blo jasno.
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Ali je potem drži, da je v EU najbolje Applove izdelke kupovati direktno pri Applu, saj potem ni težav z uveljavljanjem dvoletne garancije, saj je zanjo odgovoren prodajalec - torej Apple sam. V primeru nakupa pri posrednikih pa so lahko problemi.
|
|||||
Bi moral nekdo povedati, ki ima izkušnje z uveljavljanjem stvarne napake direktno pri Applu in po 6 mesecih od izročitve (ko te varuje domneva). Sam bi, če bi na slepo rekel, da ne, ker ima Apple boljše pravno znanje/več časa/etc. kot pa navaden prodajalec.
|
|||||
Tale 6 mesečna domneva, je stvar slovenske zakonske ureditve. Kako je v tujini, kjer zadeve lahko kupiš direktno od Appla ne vem.
|
|||||
Sprašujem zato, ker so mi pred časom menjali pokvarjen Macbook Pro. Minus je bil, ker sem namesto slovenske dobil UK tipkovnico. Med enim od pogovorov s helpdeskom mi je nekdo omenil, da po drugi strani pa zato, ker dobim računalnik direktno od proizvajalca, on zagotavlja predpisano 2-letno EU garancijo.
Tako da me sedaj zanima, če je enako pri prvem nakupu. V Sloveniji seveda ni Apple Store-a in se moramo vsi ukvarjati z EPL in podobnimi, kjer je uporabniška izkušnja par kakovostnih razredov nižja. Bi pa bilo zanimivo vedeti, ali je drugače, če je bila naprava kupljena direktno pri Applu. |
|||||
Apple daje na svoje izdelke 1 leto garancije. V eu bi morala biti ta vsaj 2leti
Je imel kdo ze izkusnje z uveljavljanjem garancije za 18mesecov star MacBook Air? Kupljen je bil v iStylu. https://www.apple.com/si/legal/statutory-warranty/ |
|||||
Morala se boš boriti z njimi. Ampak ja, 2 leti garancije ti daje prodajalec v tem primeru iStyle in je malce drugačen institut garancije, kot ti jo daje proizvajalec. Kritje pa je basically enako.
|
|||||
Več informacij: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_en.htm
Če problem postane viden po 6 mescih od nakupa je breme na tebi, da dokažeš, da je problem bil prisoten že ob nakupu. Ni ravno enako kot Applova garancija. |
|||||
Sem napisal kritje. Če dokažeš napako, ti morajo napravo popravit ali zamenjat.
A slučajno kdo ve, na kak način se dokaže, da je bila napaka ob nakupu? Kaj sploh lahko pregledajo? Ohranjenost računalnika, senzorje vlage in pod mikroskopom šraufe? Če nisi brožal po notranjosti računalnika tak ne more bit drugega, kot da je napaka bila prisotna ob nakupu (to velja tudi za cheap komponente, ki jih Apple vgrajuje). Če senzorji niso obarvani, šraufi pa so nepoškodovani in računalnik ni pristal pod avtom, je meni logično da se smatra, da je bila napaka prisotna ob nakupu. |
|||||
V bistvu je to potem dokazovanje stvarne napakke?
Tezko bom dokazal, da je bila napaka pristna ze ob nakupu. Mabook Air ne prizge. |
|||||
| « Poglej prejšnjo temo - Strojna oprema - Poglej naslednjo temo » | Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3, 4 Naslednja |
Gostovanje: 3fs.si |
Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si |
Kontakt Domov Na vrh strani |