Apple naprave in 2-letna garancija / stvarna napaka (EU) | |||||||
Stvarna napaka in garancija ter uveljavljanje pravic iz tega naslova Potrošnik lahko napake na kupljenem blagu uveljavlja iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake, kot to predvideva Zakon o varstvu potrošnikov- ZVPOt. Stvarna napaka Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko uveljavlja za vsak kupljeni izdelek, ki ima garancijo ali garancije nima. Tako lahko potrošnik zaradi napake na izdelku, za katerega je bila dana garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako pa se odloči lahko tudi takrat, ko ne želi uveljavljati garancijo za izdelek, za katerega je bila dana garancija. Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako reklamira pri prodajalcu in to v roku 2 mesecev od odkritja stvarne napake, oziroma v roku 2 let, ko je bilo blago prevzeto s strani kupca. Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri : -Odpravo napake -Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako -Zamenjavo blaga -Vračilo plačanega zneska Pri uveljavljanju pravic iz tega naslova mora potrošnik trgovcu v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Če napaka ni sporna, mora trgovec čim prej, najkasneje pa v roku 8 dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če pa o napaki obstaja spor, mora trgovec v roku 8 dni podati potrošniku pisen odgovor. Garancija Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelke, za katere je obvezna garancija kot jo določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje (UL RS, št. 73/03). Seveda je možno, da se garancija nudi tudi prostovoljno za dodatne izdelke oziroma storitve. V garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva: -brezplačno odpravo napake -če odprava napake ni možna v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek Na kaj mora biti pozoren prodajalec pri uveljavljanju pravic iz naslova garancije in stvarne napake s strani potrošnika -prodajalec mora biti obveščen o napaki v navedenih rokih ( potrebno je pisno obvestilo s strani potrošnika), če imate le ustno obvestilo, bo le to potrošnik zelo težko dokazoval -v obvestilu mora potrošnik natančno opisati napako -prodajalec mora imeti priložnost, da stvar pregleda in oceni morebitno napako -potrošnik vam mora navesti zahtevo, kaj želi iz uveljavljanja -prodajalec mora nujno odgovoriti potrošniku v roku 8 dni – tako v primeru, če ugodite zahtevi kot tudi v primeru, če se ne strinjate z uveljavljanjem napake oziroma garancije Dokler ne poteče rok 8 dni od pisnega uveljavljanja zahtevka s strani potrošnika, ni kršitve, zato tudi potrošnik ne more uveljavljati pravic preko TIRS ali sodišča. Razlike med stvarno napako in garancijo Garancija -uveljavljanje Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelek, za katerega je bila oziroma bi morala biti dana garancija. -rok Potrošnik lahko napako reklamira kadarkoli v garancijskem roku. -odgovornost Potrošnik lahko garancijo uveljavlja pri garantu ali pri pooblaščenem servisu. -pravice - odprava napake - če popravilo ni mogoče ali ga podjetje ne izvrši v roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov, brezhiben izdelek Stvarna napaka -uveljavljanje Za vsak izdelek, ki ga potrošnik kupi od podjetja. -rok Potrošnik mora obvestiti o napaki prodajalca v 2 mesecih od odkritja napake (subjektivni rok). Po preteku 2 let od nakupa prodajalec ne odgovarja več. -odgovornost Reklamacijo se uveljavlja le pri prodajalcu. -pravice Potrošnik lahko zahteva po lastni izbiri: - odpravo napake ali - vračilo dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali - zamenjavo za nov brezhiben izdelek ali - vračilo plačanega zneska _________________ ...::: Puck0 :::... |
|||||||
http://www.apple.com/uk/legal/statutory-warranty/
V EU je obvezna (zakonska) 2 letna garacija. To velja za celotno EU. Lp |
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Seveda. Imamo 1 letno obvezno garancijo. Za katero sploh ni potrebno, da je izdan garancijski list. In 2 letno odgovornost za skrite stvarne napake. Pri kateri so pomembni roki... |
|||||||
Tako je ja... samo da ne bi kdo narobe razumel tvojega prvega post-a. |
|||||||
Mogoče sem res prvi post malo površno napisal |
|||||||
Podforum navodil je včasih dobro pregledat.
_________________ ...::: Puck0 :::... |
|||||||
_________________ Apple... 🍏 |
|||||||
|
|||||||
Velja za iphone, mac-e itd. Zakon o varstvu potrosnikov pa predvideva 24 mesecev garancije. In ravno ko sem danes gledal za moj iphone kaj pravi apple: Pise, da imam garancijo do 20.10.2016 ampak ker sem iz drzave EEA velja 24 mesecev. Pise pa izrecno da se moras na to sklicevati ob uveljavljanju garancije. Torej vprasanje: je kdo ze uveljavljal garancijo na apple izdelku in sicer med 12 -24 mesecev od nakupa? In kako je bilo... Se link do 24 mesecev za garancijo: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sl.htm Nazadnje urejal/a denismu Pon 05. Sep 2016 17:45; skupaj popravljeno 1 krat |
|||||||
|
|||||||
Kateri zakon o varstvu potrosnikov predvideva 24 mesecno garancijo? Ne samo napamet... Ampak bi prosil link ... Pa tisti datum do 20.20.2016 je verjetno napaka ... Predvidevam, da bi moralo pisati 20.10.2016 oz. se volj nedvoumno... do 20. oktobra 2016... Nazadnje urejal/a Jest Pon 05. Sep 2016 17:39; skupaj popravljeno 1 krat |
|||||||
|
|||||||
Apple pravi tako. Vnesi serijsko od enega izdelka mlajsega od 24 mesecev pa bos videl kaj ti napise. Nisem pri racunalniku da bi lahko kopiral link Plus tole: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sl.htm |
|||||||
Sicer sem na brzino preletel... a nisem nikjer nasel, da bi bilo kaj govora o obvezni 24-mesecni garanciji... |
|||||||
To, kar je omenjeno na povezavi se pri nas rece stvarna napaka... kar pa ni enako garancija... http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_sl.htm Tukaj je omenjeno, da velja le, ce je napaka bila prisotna ob napkupu...
|
|||||||
_________________ MacBook Pro 14 |
|||||||
|
|||||||
*neimenovan prodajalec* in mediaciji ter posredovanju Tržnega inšpektorata, glede garancijskega propravila telefona, ki je star več kot 1 leto, so mi telefon garancijsko popravili brezplačno in *neimenovan prodajalec* mi je povrnili stroške, ki sem jih imel z obiski poslovalnic in sestankov pri njih in na Tržnem Inšpektoratu.
Pozdravljeni, po relativno dolgem boju (4 mesce in nešteto sestankih) z Ozadje: Šlo je za 1,5 leta star telefon, ki mu je prenehal delovat sprednji zvočnik po updateu naprave. Telefon je bil vizualno nepoškodovan (mama ga je imela vedno v ovitku in nikoli ni bil v vodi - se pravi telefon brez poškodb). *neimenovan prodajalec*, se je skliceval na 1-letno Apple garancijo, ki jo ta nudi za vse svoje produkte. Jaz pa sem se skliceval na Zakone o varstvu potrošnikov v državah EU (in podobni praksi v Belgiji in marsikje drugod po Evropi) in uradni pravni podlagi za garancijo na Applovi spletni strani (https://www.apple.com/si/legal/statutory-warranty/). V vednost vsem, ki vas prodajalci pri nas dobesedno zafrkavajo o enoletni garanciji na Apple zadeve. Jaz se nisem pustil in je bila zakonodaja na moji strani, ker zadeve pravno poznam in se ne pustim zajebavat (pa še ogromno časa sem imel na voljo). Ampak pomembna zadeva tukaj je: Apple enoletna garancija, ti omogoča popravilo telefona, kjerkoli imajo Apple trgovino ali pooblaščenega ponudnika storitev Apple. Dvoletna garancija, ki ti jo nudi prodajalec, pa velja samo pri tem prodajalcu. Verjetno se iz enega primera ne bo zadeva spremenila. Tržni inšpektorat je sicer zagnal postopek o preiskavi prakse pri drugih slovenskih prodajalcih Apple zadev, ampak dvomim da se bo zadeva premaknila (saj je Tržni inšpektorat pri nas absolutno strokovno podhranjen in iz tega vidika deloma neučinkovit). Upam, da bo v prihodnosti zadeva postala norma za vse prodajalce pri nas. Ker se iz mojga primera, ker sem bil dejansko pripravljen it z njimi do konca, ta *neimenovan prodajalec* verjetno ni naučil ničesar. |
|||||||
« Poglej prejšnjo temo - Strojna oprema - Poglej naslednjo temo » | Pojdi na stran 1, 2, 3, 4 Naslednja |
Gostovanje: 3fs.si |
Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si | Kontakt Domov Na vrh strani |