Pozdravljeni,
Res še zdaleč to vprašanje ne sodi med jabolka ali računalnike, a vseeno verjamem, da bi mi kdo znal pomagat.
Torej, načrtujem (oz. moral bi zaradi nekega projekta) tržno raziskavo, kratko anketo in subjektov katerih navade, obnašanje... me zanima je med 170.000 in 190.000.
Med odločanjem o velikosti vzorca sem naletel na spletno stran, ki pri določitvi velikosti vzorca navaja:
- za odgovore, ki jih navaja med 40% in 60% anketirancev, je dovolj že vzorec velikosti n=100 vprašanih, še posebej, če razlika med npr. 50% ali 60% za nas ni pomembna;
- če si bomo želeli takšen odgovor (npr. 40% potrošnikom je najljubša modra barva) pogledati bolj podrobno (kdo so glede na sociodemografski profil), bomo potrebovali vsaj trikrat višji vzorec, oziroma tolikokrat višji, kolikor je skupin oz. segmentov pri opazovani lastnosti (npr. za ločitev ljubiteljev modre na pet dohodkovnih razredov potrebujemo vsaj n=500);
- če bo za nas pomemben odgovor, ki ga bo navedlo 10% anketirancev, in bi želeli, da je izmerjena ocena relativno natančna, potrebujemo vzorec velikosti n=900 pri takšni velikosti bo interval zaupanja za izmerjeno oceno med 8% in 12%;
- če bo za nas pomemben pojav, ki je značilen za en ali dva odstotka v populaciji, je minimalna velikost vzorca n=1000.
Ker domnevam, da se določanje tga vzorca nanaša (podatka nisem sicer našel) na vse prebivalce Slovenije, domnevam tudi, da je lahko moj vzorec (da bodo odgovori še vedno kolikor toliko relevantni) ustrezno zmanjšan.
Ali se motim? Kakšne izkušnje imate vi pri določanju vzorca?





Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si
Kontakt
Na vrh strani