Macbook baterija - gorzljivka
|
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #1 Objavljeno 27.08.2008 10:44:15 Macbook baterija - gorzljivka |
|
Tale post pišem v precej besnem stanju. Ravno me je klicala žena, da nama EPL ne bo zamenjal baterije na MacBooku, ki se je izpraznila do "x".
MacBook kupljen kakšno leto in pol nazaj je imel probleme z baterijo že par mesecev po nakupu. Takrat sva šla na morje, in kompjuter postila v standby. Ko sva se vrnila baterija in delovala, indikator pa je kazal X. Google pove, da gre za znano napako. Nesla sva macbooka na servis, kjer so baterijo zamenjali.
Nihče naju ni opozoril, da so nama ponovno vgradili enako baterijo, ki je podvržena enakim napakam.
Sam sem iz previdnosti MacBooka vedno ugašal tokrat pa sem na to pozabil in glej ga zlomka. Zgodilo se je ponovno. Tokrat po 13 mesecih od zadnje menjave baterije. In glej... sedaj hočejo od naju 150 EUR za baterijo, ki je bila zamenjana z novo a še vedno defektno.
Naj ob tem opišem še zgodovino mojih izkušenj z Applom v Sloveniji.
1. Apple kupljen 2004 (iBook G4 14 1,33) po enem tednu napaka na grafični - menjava znotraj garancije (osnova plošča).
Po dobrem letu naju doleti slavna napaka ibookov, ko en čip na plošči odstopi in se ibook ne pobere več. Ker garancije pač ni bilo več se odločim ibook odpreti. Dejansko mi uspe najti čip in glej... če le tega ustrezno pritisnem v ploščo ibook veselo dela. Kjub nekajkratnim poskusom se te napake nisem trajno znebil.
Še zanimiv podatek. Med prvim samostojnim odpiranjem iBooka odkrijem, da so serviserji pozabili privijačiti en vijak ventilatorja, ker se je ta "izgbil" pod folijo ki prekriva del ventilatorja. Še dobro, da se je ventilator vseeno vrtel.
2. Apple kupljen 2006 (MacBook C2D 2,0). Baterija se prvič pokvari po 2-3 mesecih. Zamenjajo jo in danes izvem, da jo še enkrat ne bodo.
Sklenila sva, da izdelkov Apple nekaj časa ne bova več kupovala, saj si višje cene na račun "boljšega hardwera" ne bova več privoščila. Priznam, da mi bo žal za OS X, vendar Linux in Vista ponujata prav zadovoljivo nadomestilo.
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 02.10.2007 |
Prispevkov: 390 |
Kraj: Kranj |
|
 |
|
Prispevek: #2 Objavljeno 27.08.2008 10:56:12 |
|
Sam sem podobnega mnenja. Kupil sem MB in po 3 mesecih je sel disk. Ko se situacija umiri se mi je zacela pojavljati napaka (ali je graficna ali maticna). Klub temu, da izdelke Apple tako promovira se napake z Hardwarom vse pogosteje pojavljajo pri velikem stevilu uporabnikov. Je pa pri nas tako, da serviserji delo opravijo samo toliko, da izdelek nekako deluje in po nekem casu se pojavijo iste tezave. Kaj hocmo vsaki izdeki si kvarijo, ce das malo vec denarja pricakujes kvaliteto, ki pa je pri Apple zadne case precej na nizjem novoju.
|
 |
Jabuk Jedi Master
Pridružen/a: 18.10.2007 |
Prispevkov: 27402 |
Kraj: Medvode |
|
 |
|
Prispevek: #3 Objavljeno 27.08.2008 11:12:51 |
|
wehi je napisal/a: | Sam sem podobnega mnenja. Kupil sem MB in po 3 mesecih je sel disk. Ko se situacija umiri se mi je zacela pojavljati napaka (ali je graficna ali maticna). Klub temu, da izdelke Apple tako promovira se napake z Hardwarom vse pogosteje pojavljajo pri velikem stevilu uporabnikov. Je pa pri nas tako, da serviserji delo opravijo samo toliko, da izdelek nekako deluje in po nekem casu se pojavijo iste tezave. Kaj hocmo vsaki izdeki si kvarijo, ce das malo vec denarja pricakujes kvaliteto, ki pa je pri Apple zadne case precej na nizjem novoju. |
Zadeve se kvarijo... mimo tega pac ne moremo... Bolj problem se mi zdi, da izgleda v SLO nimamo nekega dobre servisne podpore... 
_________________ Lp
Thomas
________________________________________________

|
 |
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #4 Objavljeno 27.08.2008 11:22:49 Uradna stran Appla |
|
If, after you have installed the battery update, your battery has any of the symptoms listed below, please make a reservation to bring your computer with its battery to your local Apple Retail Store, or contact an Apple Authorized Service Provider (AASP), or call your local Apple Support Contact Center. If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty.
http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/
Očitno to velja samo za prvo menjavo.  Ali pa je vzrok zaradi katerega je moja baterija mrtva popolnoma drug. 
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 08.08.2008 |
Prispevkov: 767 |
Kraj: Lavrica |
|
 |
|
Prispevek: #5 Objavljeno 27.08.2008 11:29:36 |
|
Dvomim, da lahko kaj dosežeš, če komp ni več v garanciji. Če so ti baterijo popravili in se ti je zopet pokvarila izven garancije, je to pač smola.
Podobno zadeva je z avtomobili. V garancijskem obdobju ti popravijo neko napako na mašini. Ko pa pride iz garancije, pa se na mašini strga zobati jermen in ti povije ventile.
Nimaš kaj, tako pač je.
Lahko pa za vsak slučaj pogledaš Zakon o varstvu potrošnikov, ki pravi, da lahko kupec uveljalja garancijo 2 leti od datum nakupa....
|
 |
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #6 Objavljeno 27.08.2008 11:36:04 |
|
V mojem problemu ni toliko problem garancija, saj Apple pravi, da za moj problem menjajo baterijo tudi če ni več v garanciji. Je pa problem kako si tolmačijo zgornji odstavek pri naših serviserjih.
|
 |
Jablanator
Pridružen/a: 08.08.2006 |
Prispevkov: 196 |
|
|
 |
|
Prispevek: #7 Objavljeno 27.08.2008 12:08:19 |
|
borut-t: kolikor sem videl v ZVPot, je minimalna garancija 1 leto, uveljavitev stvarne napake, kar NI isto kot garancija, pa 2 leti.
Nisem pa nikoli razumel, kaj v praksi pomeni ta stvarna napaka.
lp
|
 |
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #8 Objavljeno 27.08.2008 12:13:49 |
|
Fantje na EPLju so mi (tja sem klical sam) pojasnili, da moj MacBook ni v seriji, za katero velja zgornji citat. Mi pa je serviser pojasnil, da gre za napako, ki opisana na strani, ki sem jo navedel.
Bom še malo raziskoval.
Samo ne vem, pod kateri projekt naj pišem te ure 
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 08.08.2008 |
Prispevkov: 767 |
Kraj: Lavrica |
|
 |
|
Prispevek: #9 Objavljeno 27.08.2008 12:32:01 |
|
mte je napisal/a: | borut-t: kolikor sem videl v ZVPot, je minimalna garancija 1 leto, uveljavitev stvarne napake, kar NI isto kot garancija, pa 2 leti.
Nisem pa nikoli razumel, kaj v praksi pomeni ta stvarna napaka.
lp |
Res je. Garancija ni isto kot stvarna napaka.
V primeru garancije ti prodajalec BP zamenja poškodavan del.
Stvarna napaka pa je kakršnakoli napaka na opremi, katera onemogoča normalno delovanje naprave, specifirano od izvajalca.
Torej, če ti v letu in pol (pol leta po poteku garancije) crkne disk, cpu ali karkoli, potem lahko uveljavljaš zahtevek kot stvarna napaka. Torej izdelek ni več v istem stanju kot bi moral biti po specifikaciji.
|
 |
Jabuk Jedi Master
Pridružen/a: 18.10.2007 |
Prispevkov: 27402 |
Kraj: Medvode |
|
 |
|
Prispevek: #10 Objavljeno 27.08.2008 12:47:10 |
|
borut-t je napisal/a: | Dvomim, da lahko kaj dosežeš, če komp ni več v garanciji. Če so ti baterijo popravili in se ti je zopet pokvarila izven garancije, je to pač smola.
Podobno zadeva je z avtomobili. V garancijskem obdobju ti popravijo neko napako na mašini. Ko pa pride iz garancije, pa se na mašini strga zobati jermen in ti povije ventile.
Nimaš kaj, tako pač je.
Lahko pa za vsak slučaj pogledaš Zakon o varstvu potrošnikov, ki pravi, da lahko kupec uveljalja garancijo 2 leti od datum nakupa.... |
Pri avtomobilih je tako, da ce je kaksna zadeva ugotovljena kot problematicna in je proizvajalec "priznal" napako ... ti to odpravijo tudi, ce je garancijski rok ze potekel...
Nekaj podobnega je razvidno tudi iz obvestilo v enem od prejsnjih sporocil...seveda ce gre v tem primeru za tako napako...
_________________ Lp
Thomas
________________________________________________

|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 13.03.2008 |
Prispevkov: 570 |
Kraj: Kranj |
|
 |
|
Prispevek: #11 Objavljeno 27.08.2008 13:20:15 |
|
wehi je napisal/a: | Sam sem podobnega mnenja. Kupil sem MB in po 3 mesecih je sel disk. Ko se situacija umiri se mi je zacela pojavljati napaka (ali je graficna ali maticna). Klub temu, da izdelke Apple tako promovira se napake z Hardwarom vse pogosteje pojavljajo pri velikem stevilu uporabnikov. Je pa pri nas tako, da serviserji delo opravijo samo toliko, da izdelek nekako deluje in po nekem casu se pojavijo iste tezave. Kaj hocmo vsaki izdeki si kvarijo, ce das malo vec denarja pricakujes kvaliteto, ki pa je pri Apple zadne case precej na nizjem novoju. |
samo po mojem to ne velja za cel svet. Tukaj v Sloveniji res nimamo nobenih dobrih/resnih apple serviserjev. Tudi moj iPod so "popravljali" 3 mesece... potem so pa rekli da se ne da popravit
V Ameriki recimo, mislim da nimajo takih problemov, tudi v Nemčiji, VB...
Če se motim me popravite!
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 13.03.2008 |
Prispevkov: 570 |
Kraj: Kranj |
|
 |
|
Prispevek: #12 Objavljeno 27.08.2008 13:22:17 |
|
Ta tudi sam odnos prodajalcev je slab, da ne rečem zanič.
Tako je moje mnenje, mogoče sem ravno jaz naletel na prodajalca, ki je imel slab dan 
|
 |
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #13 Objavljeno 27.08.2008 13:25:05 |
|
Klical sem na Urad RS za varstvo potrošnikov 0808899, kjer mi je gospa prijazno povedala, da imam glede na dano situacijo možnostu uveljavlati "Stvarno napako" saj je od menjave/nakupa preteklo manj kot 24 mesecev. Če v tem roku napako prijavim (kar sem storil) je prodajalec dolžan:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.
Me zanina, kako se uveljavljanje tega obnese v praksi. Skratka 37. člen zgoraj omenjenega zakona mi daje nekaj upanja.
http://www.dz-rs.si/index.php?id=101&sm=k&q=zakon+o+varstvu+potro%C5%A1nikov&mandate=-1&unid=UPB|E746A264BCE1D476C1256EA80034C336&showdoc=1
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 08.08.2008 |
Prispevkov: 767 |
Kraj: Lavrica |
|
 |
|
Prispevek: #14 Objavljeno 27.08.2008 13:44:53 |
|
nelit je napisal/a: | Klical sem na Urad RS za varstvo potrošnikov 0808899, kjer mi je gospa prijazno povedala, da imam glede na dano situacijo možnostu uveljavlati "Stvarno napako" saj je od menjave/nakupa preteklo manj kot 24 mesecev. Če v tem roku napako prijavim (kar sem storil) je prodajalec dolžan:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.
Me zanina, kako se uveljavljanje tega obnese v praksi. Skratka 37. člen zgoraj omenjenega zakona mi daje nekaj upanja.
http://www.dz-rs.si/index.php?id=101&sm=k&q=zakon+o+varstvu+potro%C5%A1nikov&mandate=-1&unid=UPB|E746A264BCE1D476C1256EA80034C336&showdoc=1 |
Točno tako kot sem napisal sam in tudi "lipe" v prejšnjem postu. Znotraj 24 mesecev lahko uveljavljaš stvarno napako.
Zadeva gre pa takole: Napiši dopis, kjer podrobno opišeš stvarno napako in konkretno, za kateri izdelek gre. Nato neseš osebno ali pošlješ po pošti, kjer si zadevo kupil:
- če neseč osebno, ti morajo izdati potrdilo, da so prejeli zahtevek za uveljaljanje stvarne napake
- če pošlješ po pošti, obvezno pošlji priporočeno, ker služi kot potrdilo
V roku 8h dni ti morajo odgovoriti, kako bodo zadevo rešili.
Skratka, zadevo bodo rešili, sicer jim malo zagrozi z uradom za varstvo potrošnikov....
Ne se dat !
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 12.09.2006 |
Prispevkov: 748 |
Kraj: Vulcan |
|
 |
|
Prispevek: #15 Objavljeno 28.08.2008 10:22:20 |
|
Podaljšana garancija včasih ni tako slaba ideja, sploh pri laptopu.
|
 |
Jabi
Pridružen/a: 04.02.2006 |
Prispevkov: 6 |
|
|
 |
|
Prispevek: #16 Objavljeno 29.08.2008 13:34:03 |
|
Ja, se strinjam. Ampak Apple na žalost v Sloveniji tega ne omogoča. Da pa se bom po garancijo vozil v tujino in imel potem še probleme pri njenem uveljavljanju pa mi na kraj pameti ne pade. Preprosto bom v prihodnosti kupoval pri prozivajalcih, ki si so tako prepričani v kakovost svojih izdelkov, da si upajo "podarit" 3 letno garancijo.
Glede uveljavljanja stvarne napake, pa sem se odločil, da se bom posvetoval s pravnikom.
|
 |
Jablanator
Pridružen/a: 01.04.2007 |
Prispevkov: 148 |
Kraj: Domžale |
|
 |
|
Prispevek: #17 Objavljeno 29.08.2008 20:46:20 |
|
nelit je napisal/a: | Ja, se strinjam. Ampak Apple na žalost v Sloveniji tega ne omogoča. Da pa se bom po garancijo vozil v tujino in imel potem še probleme pri njenem uveljavljanju pa mi na kraj pameti ne pade. Preprosto bom v prihodnosti kupoval pri prozivajalcih, ki si so tako prepričani v kakovost svojih izdelkov, da si upajo "podarit" 3 letno garancijo.
Glede uveljavljanja stvarne napake, pa sem se odločil, da se bom posvetoval s pravnikom. |
Appleova podaljšana garancija (Apple Care) v Sloveniji vsaj zaenkrat res ni možna. Vem pa da vsaj Harvey Norman in FMC ponujata podaljšano garancijo, vendar le ob nakupu. V bistvu je neke vrste zavarovanje. Tudi v primeru fizične poškodbe za katero si kriv sam ti krije določen znesek popravila (pri FMC naprimer 35%, če se ne motim).
|
 |
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 31.07.2008 |
Prispevkov: 228 |
Kraj: Kamnik - Rock City |
|
 |
|
Prispevek: #18 Objavljeno 29.08.2008 21:42:02 |
|
sem hotel sam rečt, da sem svojega mbp nabavil v bigbangu ravno zaradi tega, podaljšana garancija oz neke vrste kasko zavarovanje. Navadna garancija se seveda podaljša na 3 ali 6 let, v primeru lastne krivde krijem 1/3, če pa strela užge mi ga pač zamenjajo. Men se zdi to ok in fer. Če se prav spomnim je pršlo 70€ za 3 leta.
|
 |