iPhone 13 Pro - prah v kameri
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 10.04.2015 |
Prispevkov: 361 |
|
|
|
|
Prispevek: #1 Objavljeno 06.10.2021 17:27:42 iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Pozdravljeni,
zanima me, ce ima kdo kaksno idejo, kaj narediti v primeru, ko sem po 2 dneh od nakupa v sirokokotni kameri opazil vec delcev?
Telefon sem 4. dan odnesel na Telekom, kjer so ga poslali na EPL, le-ti pa so odgovorili, da je opravljena "diagnostika ok" in telefon poslali nazaj. Na Telekomu ga danes nisem zelel prevzeti in so na EPL poslali nek dopis za pojasnilo.
Ima kdo kaksno izkusnjo ali idejo kaj mi preostane?
_________________
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 27.03.2008 |
Prispevkov: 3763 |
Kraj: ThePirateBay.... |
|
|
|
Prispevek: #2 Objavljeno 06.10.2021 19:16:39 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
EPL itak najslabši servis all the time tko, da oni te itak probajo vedno na suho nategnit sam ne se dat toliko denarja za telefon in toliko poudarka na kamero pri iphonu potem pa pride prah notr lol ne ga prevzet pa vztrajaj pri svojem.
_________________ Lp,Dejc
|
|
Jabuk Staff
Pridružen/a: 26.08.2009 |
Prispevkov: 14570 |
Kraj: Ljubljana |
|
|
|
Prispevek: #3 Objavljeno 06.10.2021 21:14:07 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
DeJc0 je napisal/a: | EPL itak najslabši servis all the time tko, da oni te itak probajo vedno na suho nategnit sam ne se dat toliko denarja za telefon in toliko poudarka na kamero pri iphonu potem pa pride prah notr lol ne ga prevzet pa vztrajaj pri svojem. |
Hm, zakaj pa imas tako izkusnjo? Kje pa pise da ne sme prah priti notri? Saj ima vsak tel. kaksen delcek prahu ce posvetis z dobro lucjo…
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 27.03.2008 |
Prispevkov: 3763 |
Kraj: ThePirateBay.... |
|
|
|
Prispevek: #4 Objavljeno 06.10.2021 22:01:56 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Več slabih pa nimam želje kle razpravljat itak pa rud tema ni taprava je pa v pravi temi dosti napisanega od EPLja ampak sej to so samo dejsta in izkušnje vsak naj se sam odloči kako naprej.
_________________ Lp,Dejc
|
|
Stevie Wozniak
Pridružen/a: 21.08.2010 |
Prispevkov: 1438 |
Kraj: Ljubljana |
|
|
|
Prispevek: #5 Objavljeno 07.10.2021 08:35:11 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Tega je pri iPhonih dosti. Jaz sem na srečo vedno kupoval diretno od Appla in sem telefon enostavno vrnil v 14ih dneh, pa potem novega naročil.
Na servisu mislim, da ne boš nikjer nič dosegel. Meni so rekli na Apple Supportu, da če ta delec praha ne vpliva na kvaliteto slike (kar itaq ne), potem to ni napaka in ne zahteva poravila/menjave.
Je pa to slabo za telefon ki stane 1k€+ in že zaradi tega pač mi to ne gre skozi in sem telefone menjal tako, kot sem napisal. Kot bi na Proscheju rekli da se praske na novem avtu ne vidi, če ga gledaš z "normane" razdalje in je to ok.
_________________ MacBook Pro 15" mid 2014
iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium
Apple TV 4K 2021
Apple Watch Series 5 44mm Stainless Steel
HomePod Mini (White)
iPad Pro 12.9” Silver Gen. 6
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 12.06.2014 |
Prispevkov: 1851 |
Kraj: Ljubljana |
|
|
|
Prispevek: #6 Objavljeno 07.10.2021 08:58:35 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Za moje ponme EPL najbolsi servis . Do mene so v vseh letih bli korektnin:)
_________________ Don't forget to takeout profits!
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 27.11.2009 |
Prispevkov: 1730 |
Kraj: Kamnik |
|
|
|
Prispevek: #7 Objavljeno 07.10.2021 10:44:55 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Krco17 je napisal/a: | Za moje ponme EPL najbolsi servis . Do mene so v vseh letih bli korektnin:) |
Jaz tudi nisem imel ne vem kakih slabih izkušenj. Prej z istyle servisom
_________________
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 04.05.2009 |
Prispevkov: 660 |
Kraj: Vič |
|
|
|
Prispevek: #8 Objavljeno 07.10.2021 14:20:56 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Michael je napisal/a: | Jaz tudi nisem imel ne vem kakih slabih izkušenj. Prej z istyle servisom |
Enako tudi jaz. Kar sem nesel v popravilo na EPL se je vedno izšlo ok. Nikoli problemov.
|
|
Jabuk Jedi Master
Pridružen/a: 18.10.2007 |
Prispevkov: 27330 |
Kraj: Medvode |
|
|
|
Prispevek: #9 Objavljeno 07.10.2021 14:41:03 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Jaz sem tudi zadovoljen z EPL… Ima pa hci zelo slabe z iStyle … Drugih uradnih pa itak ni vec v SLO
_________________ Lp
Thomas
________________________________________________
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 01.11.2011 |
Prispevkov: 430 |
Kraj: Ljubljana |
|
|
|
Prispevek: #10 Objavljeno 07.10.2021 17:42:02 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Neseš nazaj kot stvarno napako in zahtevaš novega. Nima kej bit smeti v kameri ali kjerkoli v novem telefonu, pa če se vidi na sliki ali ne.
Postopek (preverjen po dveh neuspešnih) (kaj napišeš v dopisu):
natančno opišeš napako,
napako uveljavljaš v roku dveh mesecev od odkritja napake (in v dveh ketih od nakupa)
pri trgovcu kjer je izdelek kupljen,
zahtevaš menjavo z novim
(samo eno, siser te inšpektorat zavrne, na voljo imaš še vrnitev kupnine, zmanjšanje kupnine, popravilo izdelka)
pričakuj da bo trgovec tečen, ker gre to iz njegovega žepa, za razliko od garancije, bodi vztrajen
p.s. ne ni razlike med uveljavljanjem garancije in stvarne napake
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 18.01.2012 |
Prispevkov: 523 |
|
|
|
|
Prispevek: #11 Objavljeno 07.10.2021 19:13:17 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
twom je napisal/a: | p.s. ne ni razlike med uveljavljanjem garancije in stvarne napake |
Vse ostalo je res, to pa ne drži.
_________________ Mastercard kartica Curve
Uporabi kodo PPSAT ( https://www.curve.app/join#PPSAT), ter sebi malo skrajšaj čakalno vrsto (in obema pridobi 5 funtov dobroimetja).
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 10.04.2015 |
Prispevkov: 361 |
|
|
|
|
Prispevek: #12 Objavljeno 07.10.2021 19:40:10 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
twom je napisal/a: | Neseš nazaj kot stvarno napako in zahtevaš novega. Nima kej bit smeti v kameri ali kjerkoli v novem telefonu, pa če se vidi na sliki ali ne.
Postopek (preverjen po dveh neuspešnih) (kaj napišeš v dopisu):
natančno opišeš napako,
napako uveljavljaš v roku dveh mesecev od odkritja napake (in v dveh ketih od nakupa)
pri trgovcu kjer je izdelek kupljen,
zahtevaš menjavo z novim
(samo eno, siser te inšpektorat zavrne, na voljo imaš še vrnitev kupnine, zmanjšanje kupnine, popravilo izdelka)
pričakuj da bo trgovec tečen, ker gre to iz njegovega žepa, za razliko od garancije, bodi vztrajen
p.s. ne ni razlike med uveljavljanjem garancije in stvarne napake |
Twom, res hvala za nasvet in opis izkusnje. To je se najmanj kar lahko poskusim in tudi bom. Sporocim kako se bo razpletlo.
Hvala tudi vsem ostalim za pomoc in komentarje.
_________________
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 01.11.2011 |
Prispevkov: 430 |
Kraj: Ljubljana |
|
|
|
Prispevek: #13 Objavljeno 10.10.2021 06:08:21 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Sergei je napisal/a: | Vse ostalo je res, to pa ne drži. |
Drži glede kakšne napake lahko uveljavljaš. Enake.
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 18.01.2012 |
Prispevkov: 523 |
|
|
|
|
Prispevek: #14 Objavljeno 10.10.2021 07:32:26 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
twom je napisal/a: | Drži glede kakšne napake lahko uveljavljaš. Enake. |
To je res. Glede ostalega so pa bistvene razlike.
_________________ Mastercard kartica Curve
Uporabi kodo PPSAT ( https://www.curve.app/join#PPSAT), ter sebi malo skrajšaj čakalno vrsto (in obema pridobi 5 funtov dobroimetja).
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 10.04.2015 |
Prispevkov: 361 |
|
|
|
|
Prispevek: #15 Objavljeno 21.10.2021 06:16:29 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Update:
Servis EPL trdi, da napaka ni prisotna, zato sem se obrnil na tržni inšpektorat oz. "TIRS". Tam so mi odgovorili, da sva z EPL v sporu glede obstoja napake in da bo potrebno mnenje sodnega izvedenca. To je bilo glede na sprenevedanje EPL tudi za pričakovati, saj se ne more nekdo odločiti, da napaka obstaja, dokler se ne preveri.
Po pravici povedano je EPL že dosegel svoje in imam že vsega dovolj .
Me pa vseeno še zanima ali ima kdo izkušnje tudi s sodnimi izvedenci in koliko to stane za tak primer kot je moj.
Iskal sem na spletu ampak je težko reči za konkreten primer, ker se le-ti zelo razlikujejo. Npr. sodni izvedenec za gradbena dela, kjer je treba dokazati zakaj odpada omet ali zakaj streha zateka je verjetno nekaj drugega kot pregled telefona. Samo predvidevam .
_________________
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 14.10.2009 |
Prispevkov: 1576 |
|
|
|
|
Prispevek: #16 Objavljeno 21.10.2021 07:09:38 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
tovrstne spore rešuje pristojno sodišče in ne inšpektorat - inšpektorat je pravilno ugotovil, da obstaja spor med potrošnikom in prodajalcem. Inšpektorat lahko podjetju EPL naloži, da mu predložijo dokazila, na podlagi katerih so se odločili za zavrnitev - v prvem delu je dovolj mnenje pooblaščenega APPLE servisa - za sodnega izvedenca pa je pristojno sodišče, ki ga tudi določi....
Običajno je to na žalost malce jeba za potrošnike, saj so s tem povezani stroški in čas - sicer lahko terjaš povrnitev, vendar je to potem zopet predmet tožbe, če se prodajalec s tem ne strinja
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 14.10.2009 |
Prispevkov: 1576 |
|
|
|
|
Prispevek: #17 Objavljeno 21.10.2021 07:23:59 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
twom je napisal/a: | Neseš nazaj kot stvarno napako in zahtevaš novega. Nima kej bit smeti v kameri ali kjerkoli v novem telefonu, pa če se vidi na sliki ali ne.
Postopek (preverjen po dveh neuspešnih) (kaj napišeš v dopisu):
natančno opišeš napako,
napako uveljavljaš v roku dveh mesecev od odkritja napake (in v dveh ketih od nakupa)
pri trgovcu kjer je izdelek kupljen,
zahtevaš menjavo z novim
(samo eno, siser te inšpektorat zavrne, na voljo imaš še vrnitev kupnine, zmanjšanje kupnine, popravilo izdelka)
pričakuj da bo trgovec tečen, ker gre to iz njegovega žepa, za razliko od garancije, bodi vztrajen
p.s. ne ni razlike med uveljavljanjem garancije in stvarne napake |
te bom malce ali pa kar konkretno popravil:
definitivno je VELIIIIKA razlika med uveljavljanjem garancije ali zahtevka iz naslova stvarne napake po ZVPot-RS in tudi zmotno je mišljenje, da je potrošnik tisti, ki sam ugotavlja dejanski obstoj le-te. Potrošnik lahko prijavi sum na obstoj stvarne napake, prodajalec pa je tisti, ki mu mora v zakonskih 8 dneh pisno odgovorit. V kolikor napaka ni sporna ( spet, tega ne določa kupec na podlagi svojega prepričanja ) , mora prodajalec v teh 8 dneh kupcu tudi ugoditi v njegovih zahtevah. V kolikor pa prodajalec ugotovi, da napaka ni prisotna oziroma ne vpliva na pravilno delovanje ali funkcionalnost blaga, jo zavrne in s tem nastane "spor". V roku prvih 6 mesecev od dneva nakupa in prevzema blaga je dokazovanje neobstoja ali obstoja napake na plečih prodajalca, po preteku 6 mesecev pa na plečih potrošnika, zato je običajno najbolj pametna varianta za potrošnika prijava napake v prvih 6 mesecih.. Po preteku teh 6 mesecev boš običajno avtomatsko od prodajalca dobil dopis, da priloži ustrezna dokazila o obstoju napake in tukaj potrošnik običajno obupa, prodajalci pa to seveda izkoriščajo na polno...
Problem inšpektorjev pa je, da nimajo pristojnosti za dejansko ugotavljanje obstoja ali neobstoja napake, običajno prodajalcu naložijo, da jim predložijo ustrezna pisna dokazila, kar njim načeloma ni problem, sploh če so hkrati še pooblaščen servis, torej imajo ustrezne kompetence..
Tukaj pa potem inšpektor lahko samo ugotovi, da obstaja spor in pošlje potrošnika na pravdo..
Tako, zelo na hitrico obrazloženo...
Disclaimer: niti slučajno nisem "prodajalec", izhajam iz drugih voda, sem pa tovrstne zadeve počel nekaj časa pri določenem izvedencu, pa sem hitro videl, kam pes taco moli - k potrošniku nikakor
|
|
Stevie Jabuk
Pridružen/a: 10.04.2015 |
Prispevkov: 361 |
|
|
|
|
Prispevek: #18 Objavljeno 21.10.2021 09:12:36 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
tomazpog je napisal/a: | te bom malce ali pa kar konkretno popravil:
definitivno je VELIIIIKA razlika med uveljavljanjem garancije ali zahtevka iz naslova stvarne napake po ZVPot-RS in tudi zmotno je mišljenje, da je potrošnik tisti, ki sam ugotavlja dejanski obstoj le-te. Potrošnik lahko prijavi sum na obstoj stvarne napake, prodajalec pa je tisti, ki mu mora v zakonskih 8 dneh pisno odgovorit. V kolikor napaka ni sporna ( spet, tega ne določa kupec na podlagi svojega prepričanja ) , mora prodajalec v teh 8 dneh kupcu tudi ugoditi v njegovih zahtevah. V kolikor pa prodajalec ugotovi, da napaka ni prisotna oziroma ne vpliva na pravilno delovanje ali funkcionalnost blaga, jo zavrne in s tem nastane "spor". V roku prvih 6 mesecev od dneva nakupa in prevzema blaga je dokazovanje neobstoja ali obstoja napake na plečih prodajalca, po preteku 6 mesecev pa na plečih potrošnika, zato je običajno najbolj pametna varianta za potrošnika prijava napake v prvih 6 mesecih.. Po preteku teh 6 mesecev boš običajno avtomatsko od prodajalca dobil dopis, da priloži ustrezna dokazila o obstoju napake in tukaj potrošnik običajno obupa, prodajalci pa to seveda izkoriščajo na polno...
Problem inšpektorjev pa je, da nimajo pristojnosti za dejansko ugotavljanje obstoja ali neobstoja napake, običajno prodajalcu naložijo, da jim predložijo ustrezna pisna dokazila, kar njim načeloma ni problem, sploh če so hkrati še pooblaščen servis, torej imajo ustrezne kompetence..
Tukaj pa potem inšpektor lahko samo ugotovi, da obstaja spor in pošlje potrošnika na pravdo..
Tako, zelo na hitrico obrazloženo...
Disclaimer: niti slučajno nisem "prodajalec", izhajam iz drugih voda, sem pa tovrstne zadeve počel nekaj časa pri določenem izvedencu, pa sem hitro videl, kam pes taco moli - k potrošniku nikakor |
tomazpog, najprej hvala za obrazložitev.
Če prav razumem, bi naj v trenutni situaciji moral EPL, ki je obstoj napake zavrnil, le-to dokazovati, da le-te resnično ni ampak kako ukrepati naprej? Kaj bi moral kot potrošnik storiti v naslednjem koraku?
_________________
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 14.10.2009 |
Prispevkov: 1576 |
|
|
|
|
Prispevek: #19 Objavljeno 21.10.2021 10:12:49 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
ne vem, kako je pri tebi potekalo; ampak načeloma je postopek takle:
-Ti si prijavil sum na obstoj stvarne napake
-priložil si potrdilo o nakupu
-dal si jim v pregled telefon
Od dne, ko si jim prijavil napako, so ti morali v 8 dneh pisno odgovorit ali se strinjajo z napako ali ne. ( če ti niso, so v prekršku, vendar to žal ne pomeni, da si zato ti "dobil vojno", oni dobijo bodisi opozorilo bodisi kazen, če se jim to ponavlja )
V kolikor od dneva nakupa in prevzema telefona ni preteklo več kot 6 mesecev, so ti oni dolžni predstaviti ustrezna dokazila, na podlagi katerih so se odločili za zavrnitev ( izjava sodnega izvedenca ustrezne stroke ali pooblaščenega servisa s strani proizvajalca ) . To dokazilo mora nedvoumno izkazovati NE-obstoj napake. Prodajalec sam po sebi se sicer lahko odloči in ti zavrne, vendar se bo ob tvoji prijavi na inšpekcijo absolutno moral izkazati z dokazili ( ponavadi dobijo rok 3-5 dni ) , na podlagi česa se je on tako odločil. Prodajalec je v postopku ravno tako laična oseba kot ti !
Moj nasvet: v kolikor nisi prejel ustreznih pisnih dokazil o neobstoju napake, jih pisno pozovi, da ti jih predložijo v roku 3 dni - če jih ne prejmeš oziroma ti to zavrnejo, jih nemudoma prijaviš inšpekciji - imaš na njihovi spletni strani kar online prijavo. Tam še klikneš IN NAPIŠEŠ v opombe, da želiš pisni odgovor na tvojo prijavo in to je to.. Potem čakaš, kaj se bo zgodilo.
ČE bo Prodajalec izkazal dovolj trdno dokazilo, da to ni predmet napake , boš pač dobil odgovor inšpektorata, da ti preostane reševanje spora na pristojnem sodišču, lahko pa dobiš pozitivno potrditev in menjavo telefona ali vsaj ustrezno strokovno odpravo obstoječega problema.
Ne vem, kako izgleda v realnosti tale smetka, vendar je tako: če je zadeva
res dobro vidna, pa vseeno ne vpliva na rabo in delovanje, je velika verjetnost, da ti bodo vseeno zavrnili, ker običajno sodelujejo prodajalci in servisi "z roko v roki", ampak ne glede na to sem več kot 90%, da bi v morebitnem sodnem sporu zmagal ti - glede na vrednost aparata in premium status bi si upal kar malce stavit na tvojo zmago..V najslabšem primeru bi dobil delno povračilo zneska kupnine in povračilo sodnega postopka.
Vprašanje je le časa, začetnega finančnega vložka in živcev.. Pa v takšnih primerih ti sodišče praktično vedno ugodi v povračilu stroškov brez tvojih dodatnih zahtevkov. Jih pa seveda moraš navesti in zahtevati.
Ampak do tukaj ponavadi ne pride, na srečo veliko prodajalcev - ker v večini primerov, ki jih jaz poznam , so prodajalci potegnili kratko - jih je pa malo, žal...
|
|
Stevie Jobs
Pridružen/a: 14.10.2009 |
Prispevkov: 1576 |
|
|
|
|
Prispevek: #20 Objavljeno 21.10.2021 10:17:51 Re: iPhone 13 Pro - prah v kameri |
|
Aha, je pa še nekaj precej pomembnega, v kolikor bi zadevo peljal po sodni poti dalje. Pristojno sodišče bo ZAHTEVALO od prodajalca na njegove stroške izvedbo neodvisnega strokovnega mnenja s strani neodvisnega sodnega izvedenca. Tukaj pa ponavadi izjava pooblaščenega servisa ni dovolj in prodajalec nosi s tem povezane stroške. Že tukaj se prodajalci tega zavedajo bolj kot potrošniki in se navkljub vsemu tega "izogibajo" kot hudič križa.. Tko da, mogoče pa ne bi bilo slabo kdaj zadevo dejansko peljati malce dlje od samo "groženj"
Seveda zgolj, če je manj kot 6 mesecev, kot sem že napisal
|
|