Apple naprave in 2-letna garancija / stvarna napaka (EU) | |||||||
Bi pa vseeno zelo lepo prosil, sploh ker omenjaš strokovno podhranjenost Tržnega inšpketorata, če bi lahko prosim še dopisal, na katero pravno podlago si se skliceval (če lahko ime zakona oz. drugega pravnega akta podaš in seveda še člen). Sicer pa je tole meni osebno vredno za glavno novico na prvi strani z namenom, da se doseže čimvečji "reach". |
|||||||
Na podlagi česa ti utemeljuješ, da ti pripada dvoletna garancija? Ker kot podlago za GARANCIJO pomojem ne moreš navajati tiste omembe na spletni strani. Tisto, kar Apple omenja, čeprav tega res ne omenijo izrecno (ampak hkrati pa tudi ne omenijo, da gre za garancijo), je jamčevalni zahtevek in je institut povsem drugačne narave. Ampak okej, če je tebi uspelo, potem res svaka čast. |
|||||||
Dvoletno jamstvo in enoletna garancija: http://epc.si/pages/si/pravice-potrosnikov/nakupi-blaga-in-storitev/obvezna-garancija-v-sloveniji.php Kaj pomeni jamstvo? http://epc.si/pages/si/pravice-potrosnikov/nakupi-blaga-in-storitev/dvoletno-zakonsko-jamstvo.php Skratka... če mene vprašaš, si imel srečo, da so ti krili stroške (verjetno so popustili, ker si jim s trmo povzročal več stroškov, kot bi jih imeli s popravilom... pa mogoče niso hoteli tržne inšpekcije zaradi kakšne nepovezane stvari pri sebi). Ker to, da ti po letu in pol crkne zvočnik, načeloma ne spada pod jamstvo. |
|||||||
Na mojem primeru sem videl, ko sva se z inšpektorjem pogovarjala, ko je bilo zadeve konec, sem mu rekel v hecu, da zdaj ima malo pavze. Je rekel, da ima toliko dela, da nekatere primere rešuje še iz marca in aprila in da si enostavno nemore privoščit pavze. Kar se tiče *neimenovanega prodajalca* - ker gre za poslovnega partnerja in ker gre za izjemen primer, zadeve ne morem komentirat z imenom prodajalca (v izogib težavam). Pri nas imamo neskladje zakonodaje z evropsko direktivo. Direktiva Evropske unije zapoveduje 2 leti, pri nas je ministrstvo izdalo predpis za eno leto. Na to nas EU opozarja že nekje 5 let, ampak ni bilo spremembe predpisa na Ministrstvu za gospodarstvo (iz tega sem tudi sklepal, zakaj se naši prodajalci ravnajo po tem 1 letu garancije). Ampak so evropske direktive v primeru neskladja, nad nacionalno zakonodajo (sicer imajo države članice možnost dodatnih ukrepov znotraj direktive - ampak ne v škodo potrošnika (1 leto namesto 2 leti je razumljeno v škodo potrošnika). Pravno gre za 5. člen Direktive 1999/44/ES Evropskega parlamenta in Sveta o nekaterih vidikih prodaje potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij. Celotno zadevo sem dobro premislil in dodatno baziral na banalnem primeru, ki ga celo EU ima na svoji spletni strani.
mikrohard - To možnost tudi sam dopuščam. Da so enostavno videli, da se ne bom predal in jim je bilo popravilo manjši strošek, kot pa vztrajanje. Pa tudi vračilo stroškov je bilo bolj to, da bom z zadevo tiho, kot pa karkoli drugega. Ampak to kaj pričakuješ ni odvisno od tega, kaj se prodajalcu splača ali ne, ampak je odvisno od zakonskih določil, ki mene kot potrošnika zavarujejo. Nazadnje urejal/a nf7 Tor 18. Sep 2018 23:20; skupaj popravljeno 1 krat |
|||||||
Pa to, da je zvočnik crknil po upgrejdu bi lahko mogoče šteli za stvarno napako. Pomoje niti slučajno ni za pričakovat vsesplošnega priznavanja 2 letne "garancije". Ker garancija je eno leto, čeprav ti govoriš o dvoletni garanciji. Naprej je pa jamstvo, ki ga pa zelo težko uveljaviš. Servis, mnenja, itd. Vsaj zaenkrat. Nazadnje urejal/a macata Tor 18. Sep 2018 23:24; skupaj popravljeno 1 krat _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||||
|
|||||||
Imaš absolutno prav. Čeprav imajo pri nas prodajalci večinoma tko naštudirano, da te zapletejo v preglede na servisih in mnenja "strokovnjakov". Smo že tukaj na jabuku spremljali, kako so očitno serviserji napravo tko "popravili", da ni blo več možno niti stvarne napake omenjat. Pa saj je logično iz stališča prodajalca. Ne bi bil rad v njegovi koži, ko ti stranka uveljavi garancijo, ki je proizvajalec ne prizna. Bomo videli. Se mi pa zdi, da je folk dobival v Italiji 2-letno garancijo na Applove izdelke. _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||||
Ampak, kakorkoli... je tukaj potem napaka na strani Tržnega inšpektorata, kajti prodajalec v konkretnem primeru je ravnal v skladu z veljavno zakonodajo. Direktive pa nimajo, zaradi predvidljivosti, neposrednega horizontalnega učinka. In če ne bi uspel, bi moral tožiti Republiko Slovenijo zaradi neimplementacije evropske direktive. |
|||||||
tilhinho20 - Glede na to da imamo državno pravobranilstvo na meji pogojnega za delovanje, bi verjetno še tam zmagal (hec). Ampak v mojem primeru je inšpektor očitno vzel direktivo kot merilo nad nacionalno zakonodajo. Njegova napaka. Načeloma je to tako kot si rekel, neskladje nacionalne zakonodaje z evropsko direktivo. |
|||||||
https://www.google.com/amp/s/europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/indexamp_en.htm
Če greš tukaj prebrat, kar piše pod guarantee, potem se iz opredelitve vsebine instituta vidi, da bi se moralo guarantee prevajati kot jamčevalni zahtevek. Kako pa je v zvezi z garancijo, pa piše malce spodaj pri naslovu additional/commercial guarantees oz. warranties. |
|||||||
Ampak na koncu zadeva nudi brezplačno "popravilo, zamenjavo" tudi po preteku 1 leta, ki ga nudi proizvajalec. Kupec ima na podlagi garancije v bistvu enake zahtevke, kot jih ima na podlagi stvarnih napak, drugačna je le njihova hierarhija: medtem ko lahko v primeru stvarne napake kupec izbira med popravilom, zamenjavo, znižanjem kupnine ter razdorom pogodbe, zraven pa zahteva še odškodnino, ima pri garancijski odgovornosti kupec v prvi vrsti zahtevek na popravilo blaga, oziroma – če zahtevanega popravila ne prejme v primernem roku – zahtevek na zamenjavo z brezhibnim blagom. Posledica nepremišljenega podvajanja varstva je sicer formalno izboljšan pravni položaj potrošnikov, kar pa je zaradi nejasne in slabo razumljive ureditve precej relativizirano. Primernejši od dveh, med seboj povezanih in deloma prekrivajočih se institutov bi bil en sam konsistenten in razumljiv sistem kogentnega varstva potrošnika pri prodajni pogodbi. Če si kdo želi prebrati zmešnjavo slovenskega prava in tudi neskladje slovenskih predpisov ne samo z Direktivo ampak tudi z predpisi proste trgovine (in opozoril Komisije) si lahko več prebere tukaj http://www.pf.uni-lj.si/media/garancija.in.jamcevanje.zbornik.znanstvenih.razprav.pf.2009_mozina.pdf. |
|||||||
|
|||||||
Kaj ne bi bilo bolje primer oznacit kot neko zmago nad velikanom in morda spodbudit, da bi se kdo dosegel enako, ne pa na nek nacin “preprecit” |
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Ne vem, zakaj bi se sploh moral na katerkoli stran postaviti, jaz pišem zgolj v zvezi s tem, kaj pravo določa... oz. me zanima, kako je dokazal tisti standard, da je morala napaka obstajati že v času izročitve. Me pa seveda veseli, kot sem že izrazil, če je dokazal svoj prav.
V takšnih primerih ima zagotovo prodajalec kakšne zahtevke zoper proizvajalca. Je pa res, da bo najprej v razmerju prodajalec-kupec, pač prodajalec prvi nosil stroške v zvezi s tem. Ker se zagotavlja čimvišje varstvo potrošnika, saj je on tista šibkejša stranka. |
|||||||
Sej te proizvajalec ne sili da kot “mali prodajalec” prav ti prodajas njegov proizvod. Sam se odlocis kaj bos prodajal in s tem sam nase prevzames tisti riziko, ce obstaja. Ce EU/SLO zakonodaja doloca 2 leti garancije, Apple pa samo 1 leto, ves tocno kaksen riziko nosis. Enako se lahko odlocis za produkt kjer proizvajalec da 5 let garancije in tocno ves, da si iz tega vidika krit. Pisem izkljucno o garancijskih pogojih, ne neka jamstva in stvarne napake. Ampak jasno, vsak gleda samo na zasluzek, kjer pa ko gre za proizvod, ki se prodaja boljse kot zemljice(kruh) je jasno, da noben ne razmislja o riziku. |
|||||||
nf7 je v tem primeru "zmagal" z zahtevkom iz jamčevanja za stvarne napake, ki ima 2-letni rok (1-leto za rabljene stvari).
To ni res. Obsstaja samo domneva, da je napaka že obstajala v času izročitve, v kolikor se napako odkrije v 6 mesecih od izročitve. (37.b/III ZVPot).
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) - Člen 37 in naprej. To velja že leta, vendar se stvarno napako v praksi zelo redko uveljavlja, ker ljudje niti ne poznajo svojih možnosti in/ali ker so prodajalci silno nenaklonjeni (ker kot ste že ugotovili, morajo prodajalci odgovarjati 2 leti, kljub temu, da morda proizvajalec za svoje izdelke odgovarja manj). Aja, pa ta jamstva veljajo samo za potrošniška razmerja. Nazadnje urejal/a Sergei Čet 20. Sep 2018 09:00; skupaj popravljeno 1 krat |
|||||||
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||||
"Commercial guarantee" je v Sloveniji obična garancija. "2-year guarantee" je pa v Sloveniji jamstvo za stvarno napako. |
|||||||
« Poglej prejšnjo temo - Strojna oprema - Poglej naslednjo temo » | Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3, 4 Naslednja |
Gostovanje: 3fs.si |
Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si | Kontakt Domov Na vrh strani |