Wow kok kaj košta takale zverina od avta?
vidim da je BMW to je pa vse kateri model avta je to?
Hvala in ja srečno.
| Električni avto in polnilnice | |||||
Wow kok kaj košta takale zverina od avta?
vidim da je BMW to je pa vse kateri model avta je to? Hvala in ja srečno. |
|||||
Hvala. To je BMW ix1. Cene so pa od 45 do 62. Odvisno kaj imaš not. Na podjetje pa seveda ceneje. _________________ |
|||||
kako misliš na podjetje stem nimam izkušenj me pa zanima, če lahko kak info a moraš met sp. al d.o.o. al kako? Hvala. |
|||||
DDV 22% se lahko odbije. Avto na podjetje pišeš, 4 leta mora bit na podjetje pisan da ga lahko prodaš in ne plačaš ddv-ja, ki si ga nazaj prejel. Glede dejavnosti ni pomembno kaj opravljaš. Tukaj imaš nekaj informacij: https://www.poslo.si/aktualno/novice/elektricna-vozila-odslej-za-podjetja-s-e-ugodnejs-a-brez-ddv/ _________________ |
|||||
V članku nisem razbral, ali ta ugodnost velja tudi za firme in podjetja, ki niso DDV zavezanci, kot npr. normirani s.p.-ji itd., ki niso DDV zavezanci in pri svojih storitvah DDV-ja ne obračunavajo. _________________ Apple Watch Series 10 GPS 46mm Jet Black Aluminium with Black Sport Band iPad Pro M2 11" Wi-Fi 256GB Space Grey (4th gen.) + Apple Pencil (2nd gen.) Apple TV 4K HDR 64GB (2. gen., 2021) AirPods Max Space Gray + Silicone Case (Black) iPhone XS Max 256GB Space Grey + Apple Leather Case (Black) iMac 27 5K i7 4.2GHz Kaby Lake, 6TB Fusion Drive, 64GB RAM DDR4, 8GB Radeon Pro 580, mid 2017 |
|||||
Če nisi davčni zavezanec si ne moreš odbit. ![]() _________________ |
|||||
Kako je pa kaj z polnjenjem baterije? Berem, da je najboljša stvar za ohranjanje življenjske dobe baterije in same kapacitete polnjenje med 20-80%. To drži al so v praksi to majhna odstopanja in je škoda časa razmišljat o tem? Vem da ta logika drži za baterije na telefonih, predvidevam da so baterije podobne med seboj glede sestave, tako da bi po tej logiki bi to držalo.
Spet po drugi strani je pa veliko govora da 100% baterije, ki jo vidi uporabnik na zaslonu ni 100% ampak nekaj odstotkov manj iz tega razloga da se baterija ne polni do samega maximum. Naj bi proizvajalci tako nastavili programsko. Govora je tudi, da polniš do 100% le ko boš šel z vozilom takoj na pot- da naj nebi bilo tukaj nekih težav. Večja težava je pogosto polnjenje čez noč do 100%, potem pa greš v službo in porabiš 15% baterije in tako v krog. _________________ |
|||||
Najbolj škodi pregrevanje baterije. To povzroči hitro polnjenje in tudi hitro praznjenje. Večina avtomobilov sama poskrbi, da do tega ne prede. Pač zmanjša moč polnjenja/praznjenja.
Glede 100% napolnjenosti. Škoduje trickle charge. To je tehnika polnjena pri svinčevih baterijah, ki imajo precej samotreznitve. Jim pa koristi, da se napetost vzdržuje pri 100%. Torej je fajn, da so stalno priklopljene na polnilec, ki jih stalno dofilava. Pli Li baterijah je trickle charge škodljiv, ker se polna baterija začne segrevati (kvariti). Za te baterije je bolje, da se pred ponovnim polnjenjem izpraznijo recimo na 80%. Ampak za to poskrbijo polnilnici in nima smisla, da se uporabnik s tem obremenjuje. Je pa definitivno bolje polnit doma s 5kW, kot pa na hitri polnilnici s 100kW. Gre za faktor C. Baterija recimo s kapaciteto 1Ah ima C 1A. Za dolgo trajanje baterije je ta faktor fajn, če je 1 ali manj. Torej. Nek Nissan Leaf ima baterijo 86Ah, 1C=86A To znese pri 380V polnilno moč slabih 33kW. Lahko se polni z več. recimo do 3C. Torej 100kW. Ampak to že močno pregreva baterijo in elektronika zmanjša moč polnjenja. Še posebej pri starih avtih, ki nimajo najbolje porihtanega hlajenja baterije. Seveda se pregreta baterija bolj degradira. In seveda pri polnjenju doma s 5kW (0,15C) je škoda na bateriji bistveno manjša. Od tod izhajajo tudi velike razlike v življenski dobi baterije. Eni izpostavljao 800 ciklov, drugi za isto baterijo 2.000 ciklov. Torej pri tem Leafu ... če naredimo z enim ciklom cca 150km: 800 * 150 = 120.000 km 2.000 x 150 = 300.000 km Ergo: e-avti so optimalni za vožnjo do 50km dnevno. Polniš doma na 5kw. In avto ti bo zdržal zelo dolgo. Pa še to. Zadnji 2 leti so v avtih zelo pogoste LFP (LiFePO4) baterije. Te imajo bistveno več ciklov. Minimalno 3.000, pa tudi že do 10.000. Pri tem imajo tudi večje kapacitete. 45-55kWh. Torej so polnilni tokovi lahko precej večji. Tko da iz tega stališča je tehnologija dozorela za masovno uporabo.
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Hvala za pojasnilo. Polnim doma na 7kw. Ali naj polnim do 100% čez noč al pustim na 80%. Kaj predlagaš? Na hitrih polnilnicah bom polnil redko, tako da nočem niti razmišljat kako tam polnit, saj je zanemarljivo. Večino časa se doma avto polni.
_________________ |
|||||
Ti sam polni. V avtu je elektronika, ki poskrbi za baterijo bolje, kot neke woodoo teorije iz forumov. (jabuk izvzet)
Pri polnjenju do 100% itak elektronika na koncu zmanjšije moč (tok). Tako imenovani CV (constant voltage) način polnjenja. Drži baterijo na max napetosti z zmanjševanjem polnilnega toka. Ko tok pade pod določeno mejo, šteje da je baterija polna, in je ne polni več. Zato zadnji del polnjenja traja tako dolgo. Pri tem ne prihaja do pregrevanja baterije, kar je glavni vzrok degradacije. Kot sem napisal zgoraj. Tokovi manj kot 1C so OK. 7kW je bistveno manj kot 1C. Mogoče 0,2C. Veliko bolj obremenjuješ baterijo z vožnjo. Predvsem konstantne visoke hitrosti. Tukaj si hitro čez 1C. Pa še to. Celice v bateriji elektronika balansira, ko so skoraj polne. Top balansing. Če baterije ne filaš do 100%, se ta zadeva ne izvede. Baterija se "razbalasira", kar se pozna na kapaciteti. Sicer se to pri novi baterijei ne pozna, pri starih pa se. Zato teh 100% pri e-avtih je bolj ko ne urbani mit. Je pa pri raznih manjših baterijah (skiroji, kolesa) z osnovnimi BMSji mogoče celo smiselno.
Nazadnje urejal/a macata Pet 19. Jul 2024 10:33; skupaj popravljeno 1 krat _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
_________________ |
|||||
Sem dodal še odstavek o Top Balasing. Važno.
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Ne bom se šel macata s teorijami. Iz prakse: 8 let star avto, kadar polnim polnim do 100. Ker ga čez vikend ne uporabljam ga v petek ne priklopim da ne stoji na 100%.
Ko sem ga kupil sem vprašal prodajalca kako naj polnim. Je reku tolk kot rabite. In to zadnje drži kot pribito. Vse ostalo je jebanje v glavo. |
|||||
Prodajalca avtomobilov za električnga svetovalca ?.. kva če bi ti buče prodal hah ... nemorš kr tko macato skenslat no Pravjo: Brez teorije ni prakse, brez prakse je pa megla _________________ Probaj bit ne-užaljen če si citiran =) Fuck new MacOS'es! X, El Capitan is at the TippyTop! |
|||||
Pa saj sva oba povedala isto. baterijo pač uporabljaj. Teh 100% nima smisla lovit, ker za to poskrbi elektronika.
Jaz sem dodal samo to, da je večji problem hitro polnjenje in hitro praznjenje (hitra vožnja). _________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Prodajalec je samo povedal stališče bmw-ja. Ni se on tega spomnu. Drugače se je včasih reklo, teorija brez prakse je kot kolo brez akse. |
|||||
Jaz tudi doma vedno polnim do 100% … že tako je baterija pri PHEV dokaj majhna… in teh cca. 60km, kolikor gre na štrom je hitro mimo
|
|||||
Kar sem pisal ni (samo) teorija. Imam namreč en čuden a zanimiv hobi. Stare baterije. Večinoma litionske, igram se pa tudi z ostalimi. Predvsem me zanima, kaj pomeni zanič baterija. Kako se da to izmerit in kakšne napake so vzrok, da baterija (ne celica) crkne. To počnem že več kot 10 let. Sevada zraven pridejo tudi tehnile polnjenja, pri tem pa se ne moreš izognit solarju.
Tko da bi lahko trdil, da je večina napisanega iz prakse. Res pa je, da z e-avti nimam prav dosti prakse. Razen tega, da sem en mobility scooter predelal iz svinčevih na LFP baterije in zrihtal polnjenje na sončno celico. Zadeva je kar mal overkill. Doseg povečan iz 15km na 60-70km, pri čemer je baterija namesto 30kg zdaj nekaj več kot 10. Mati se dnevno fura in je v letu in pol naredila 8 ciklov od 3000 garantiranih. No, pri tem vozičku sem vgradil eno fajn elektroniko, s katero lahko spremljam obnašanje baterije. Je zlo podobno, kot v e-avtih, le da je tam krmilna elektronika bolj trotelziher. No, da ne dolgovezim. Tema me noro zanima, zato si ne morem pomagat, da v debati o e-avtih kaj “pametnega” dodam.
_________________ Get a life, get a Mac! ¯\_(ツ)_/¯ |
|||||
Men se zdi čudno, da si šel na phev. Zmeri zadnji iphone ..... tu pa kr neki |
|||||
Predragi so bili tisti EV, ki so prišli v ožji izbor… ali pa se ni dalo dobiti avta na test… Če bi Tesla pocenila nekaj mesec prej, bi se verjetno vozil Teslo Y V ožjem izboru je bila Škoda Enyac… samo je bila polno opremljena nekaj čez 77K €… potem sta bila v izboru tudi Kia EV6 in Hyundai Ioniq 5… pa se ne enega ne drugega ni dalo dobiti za testno vožnjo… Pri Kii sploh niso odgovarjali na maile ali izpolnjen online obrzazec… pri Hyundai-u pa je bila testna vožnja samo cca. pol urce v spremstvu prodajalca… Pa tudi ta dva sta bila preko 70K… z max. opremo… Ob naslednji menjavi avta čez ene tri leta pa bo verjetno EV… Sicer pa to nima direktne zveze s tem, da imam zadnji iPhone… kar pa tudi zadnja leta ne drži, ker sem preskočil sedaj že dvakrat po en model “veze” s tem, da ponavadi avto kupujem iz dna cen8ka… torej max. opremljeno varianto… |
|||||
| « Poglej prejšnjo temo - Ostalo - Poglej naslednjo temo » | Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Naslednja |
Gostovanje: 3fs.si |
Vsa vsebina spletne strani je last Jabuk.si in njegovih članov. © 2004 - 2020 Jabuk.si |
Kontakt Domov Na vrh strani |